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Male | 47

Warum habe ich nach der Ejakulation Beckenschmerzen?

Guten Abend, männlich, 47 Jahre alt. Seit etwa 30 Jahren leide ich unter Unterleibsschmerzen, die NUR wenige Stunden nach der Ejakulation auftreten. Der Schmerz entsteht genau an der Basis des Hodensacks und breitet sich über Stunden auf den gesamten Hodensack und manchmal auch auf den Penisschaft aus. Es entsteht als Juckreiz, dann als Zwicken, dann nimmt die Intensität zu, bis es schmerzt und ein starkes Hitzegefühl verspürt, begleitet von einer ausgeprägten Entspannung des Hodensacks. Eis und (manchmal) Rückenlage sind die einzigen Dinge, die vorübergehend Linderung verschaffen. Ich sollte hinzufügen, dass längere Abstinenz bei mir immer zu Unwohlsein und einem Gefühl von Harndrang geführt hat, das mit dem Orgasmus verschwindet. Bis vor zwei Jahren verschwanden die Schmerzen mit dem Schlafen in der Nacht, so dass ich nur vor dem Schlafengehen regelmäßige sexuelle Aktivitäten hatte und auf diese Weise ein normales Sexualleben und Kinder hatte. Dann begann es SOGAR AM NÄCHSTEN TAG aufzutreten, beginnend gegen Mittag, eskalierte bis zum Abend und verschwand dann (normalerweise) am nächsten Morgen. Im Laufe der Jahre habe ich mehrere Urologen konsultiert. Im Jahr 2001 der erste transrektale Ultraschall (alle negativ). Die kürzliche Verschlechterung der Symptome (d. h. ihr Fortbestehen auch am nächsten Tag) veranlasste mich, mich an andere Urologen zu wenden, die mir nicht helfen konnten. Verordnete Spermienkultur und Stamey-Test (alle negativ), Prostataecho normal (etwas Verkalkung). In den letzten zwei Jahren habe ich erfolglos Prostatapräparate, Entzündungshemmer, Muskelrelaxantien, PEA usw. eingenommen. Ich habe es mit Akupunktur, Ozontherapie, Craniosacraler Osteopathie, TENS und Beckenbodenphysiotherapie versucht (kontrahierte „Auslöser“ identifiziert und behandelt), ohne Erfolg. Ein Neurologe stellte die Hypothese auf, dass muskuläre Ursachen möglicherweise mit einer Kieferluxation zusammenhängen (die Hypothese wurde vom Kiefer- und Gesichtschirurgen ausgeschlossen) und verschrieb mir Mutabon Mite 2 cpp/Tag, das ich drei Monate lang ohne Erfolg einnahm. Ein auf chronische Schmerzen spezialisierter Psychologe hat mir noziplastische (psychogene) Schmerzen empfohlen und hilft mir, die Belastung, die mir dieses Problem bereitet, zu bewältigen, sie aber leider nicht so zu lindern, wie ich gehofft hatte. Dank ihr war es mir jedoch möglich, den Entstehungsort und Verlauf der Schmerzen genau zu verfolgen (sog. „somatisches Tracking“). Auf Anraten des Hausarztes ging ich im Februar zur Schmerztherapie im Niguarda-Krankenhaus, wo mir mit der Hypothese einer Pudendusneuropathie ein Becken-MRT (führte zu Adduktorenenthesopathien), ein lumbosakrales MRT (führte zu einer Bandscheibendehydrierung, asymptomatisch) und ein Becken-EMG (keine Auffälligkeiten) verordnet wurden. , physiatrische Untersuchung (keine Auffälligkeiten). Ich habe im September einen Nachuntersuchungsbesuch, um die Nervenblockade zu beurteilen, aber angesichts des negativen EMG weiß ich nicht, was sie sagen werden. Mittlerweile habe ich Pregabalin 25+25 und dann 50+50 verschrieben bekommen, wodurch ich zwar sehr gut schlafe, aber keine Auswirkung auf die Störung hat, also werde ich noch etwas darauf bestehen und dann wohl absetzen. Ich bin sehr frustriert und frage, ob jemand, der mich liest, eine Idee hat, wenn nicht von einer Behandlung, so doch zumindest von einer Diagnose, die mir nie gestellt wurde. Danke schön.

1 Answer

Answered on 16th July '24

Die Schmerzen, die Sie nach der Ejakulation in Ihrem Penis und Hodensack verspüren, sind verständlicherweise unangenehm. Sie haben viele Ärzte konsultiert und verschiedene Behandlungen ausprobiert, aber die Ursache Ihrer Schmerzen bleibt unklar. Ihr proaktiver Ansatz, Hilfe zu suchen und verschiedene Therapien auszuprobieren, ist lobenswert. Während Ärzte über Möglichkeiten wie eine Pudendusneuropathie nachdenken, muss noch eine eindeutige Diagnose gestellt werden. Leider kann ich zum jetzigen Zeitpunkt keine eindeutige Diagnose oder Lösung liefern, aber Sie müssen sich weiterhin an Ihre Probleme wendenUrologen.

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Questions & Answers on "Urology" (998)

Pain while urinating and dark yellow urine

Male | 20

It seems you have some pain during urination and your pee is dark yellow. These things may indicate that you are dehydrated, meaning you need more water in your body. Not taking in enough fluids can make the urine concentrated hence causing irritation to the bladder. Drink plenty of water throughout the day to ease the stinging when passing urine and make it healthier in color.

Answered on 10th June '24

Dr. Neeta Verma

Dr. Neeta Verma

I'm having itchy penis. It started on Saturday.

Male | 32

If you are going through an itchy penis, you should refer a urologist or a dermatologist with a specialization in genital conditions. They will be able to diagnose you properly and suggest the best treatment for you. It is advised to consult a physician instead of self-diagnosing and applying home remedies.

Answered on 23rd May '24

Dr. Neeta Verma

Dr. Neeta Verma

I'm a male 27 years old For more than a month and half i had unsafe sex without penetration and the next day i went to a dr. To prevent stds he gives me a dose of certifaxone and zithromax (azithromycin) A month later i felt uncomfortable because i stopped masturbating, I thought if i masturbated i will feel normal, i made a kind of force masturbating without full erection then my penis got swelling from below part, the day after this symptom left and i started to feel pain in the right testicles. I went to the urologist and i made urine analysis the pus rate was high from 10-15 and RBCs were 70-80 he gave me (qunistarmax - levloxacine) and cystinol, celebrex, Avodart,rowatinex and after 10 days after finishing i made another urine analysis and all rates were good but i still have mild pain in right testicle sometimes and in pubic area from the right side and having a symptom of dropping pee after finishing all pee then i made ultrasound on prostate and was 21gram and testicles with normal epididymis and recently then i reached another urologist and he give me what i am taking now Prostanorm and ciprofloxacin then vibramycin After having half of ciprofloxacin and prostanorm andi found a sign in my underwear like cum or pre cum with no excitement Do I have resistant std bacteria or prostate problem ?

Male | 27

Answered on 23rd May '24

Dr. Neeta Verma

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I’m not sure if it’s. A symptom of sti but I get like a sharp pressure pain and very light stinging when I wee and when holding in a wee. but in the mornings or when I have a full hydrated bladder it doesn’t hurt at all

Male | 25

The symptoms you're describing may indicate UTI or STI.... It's important to see a doctor for proper diagnosis and treatment. Drink plenty of WATER and avoid holding in your urine.... Practice safe sex to prevent STIs. ....

Answered on 23rd May '24

Dr. Neeta Verma

Dr. Neeta Verma

Good evening, male, 47 y/o. For about 30 years I have been suffering from pelvic pain that arises ONLY a few hours after ejaculation. The pain originates precisely at the base of the scrotum and extends over hours to the entire scrotum and sometimes to the shaft of the penis. It arises as an itch, then a pinch, then grows in intensity until it becomes aching with a strong sense of heat accompanied by pronounced relaxation of the scrotum. Ice and (sometimes) supine position are the only things that provide temporary relief. I should add that prolonged abstinence has always given me discomfort and sensation of urinary urgency, which disappears with orgasm. Until two years ago the pain disappeared with sleep at night, so I only had regular sexual activity before going to sleep, and in this way I had a normal sex life and children. Then it began to occur EVEN THE NEXT DAY starting around noon and escalating into the evening, then (usually) disappearing the next morning. Over the years I have consulted several urologists. In 2001 the first transrectal ultrasound (all negative). Recent worsening of symptoms (i.e., their persistence even the next day) prompted me to confront other urologists, who were unable to help me. Prescribed spermioculture and Stamey test (all negative), prostate echo normal (some calcification). For the past two years I have been taking prostate supplements, anti-inflammatories, muscle relaxants, PEA etc without success. I tried acupuncture, ozone therapy, craniosacral osteopathy, TENS, pelvic floor physiotherapy (identified and treated contracted "triggers"), without success. A neurologist hypothesized muscular causes possibly related to a tempomandibular dislocation (hypothesis ruled out by maxillofacial surgeon) and prescribed Mutabon Mite 2 cpp/day which I took for three months, without success. A psychologist specializing in chronic pain has suggested nociplastic (psychogenic) pain and is helping me to manage the distress this problem causes me, but unfortunately not to reduce it as I had hoped. Thanks to her, however, I was able to accurately track the point of origin and course of the pain (so-called "somatic tracking"). On the advice of the GP I went in February to the Niguarda Hospital Pain Therapy where, with hypothesis pudendal neuropathy, I was prescribed pelvic MRI (resulted adductor enthesopathies), lumbosacral MRI (resulted disc dehydration, asymptomatic), pelvic EMG (no abnormalities), physiatric examination (no abnormalities). I have follow-up visit in September to evaluate nerve block, but in light of the negative EMG I don't know what they will say. In the meantime I have been prescribed Pregabalin 25+25 and then 50+50, which makes me sleep very well but has no effect on the disorder, so I will insist a little longer and then I think I will discontinue. I am very frustrated, I am asking if anyone reading me has any idea, if not of a treatment, at least of a diagnosis that I've never been given. Thank you.

Male | 47

Answered on 16th July '24

Dr. Neeta Verma

Dr. Neeta Verma

pulled testicle down while washing Now it’s hanging wont go up

Male | 23

You might have encountered testicular torsion, a condition of the testicle that twists and cuts off blood supply. This is an acute medical case and you should immediately see a urologist. 

Answered on 23rd May '24

Dr. Neeta Verma

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Hi, I am worried about erectile dysfunction. I'm going through puberty but don't seem to get random erections anymore and only ones caused by stimulation. Is there something wrong?

Male | 14

During puberty it's normal for the frequency and spontaneity of erections to change. Hormonal shifts affect sexual development differently for everyone. While early puberty often involves more frequent and spontaneous erections, this can change as puberty progresses. There's nothing wrong it's natural.

Answered on 23rd May '24

Dr. Neeta Verma

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Have spot or wart on my penis

Male | 43

it is advised that you see a urologist for a complete assessment and diagnosis. Human papillomavirus (HPV) strains may be responsible for the development of warts on the male genitals and the treatment options include medical assistance. 

Answered on 23rd May '24

Dr. Neeta Verma

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